X
تبلیغات
1000 عکس - فیس بوک
درباره وبلاگ

منوی اصلی
موضوعات مطالب
دانلود PDF
عکس طبیعت
پژو 206
اخبار 2013
افسانه هولوکاست
اخبار پزشکی
عکس زیبا
زبان انگلیسی
مقاله آموزشی
آواتار چت
ضبط پژو 206
آپلود عکس
آپلود عکس رایگان
آگهی اینترنتی
آگهی رایگان
اخبار جالب
بازیگر های دختر
بازیگران ایرانی
بازیگران خارجی
تبلیغ رایگان
تبلیغات اینترنتی
خبر علمی
دانلود عکس
دانلود عکس HD
دانلود عکس رایگان
دانلود والپیپر HD
سرگرمی
عکس جالب
عکس خنده دار
عکس عاشقانه
عکس فانتزی
عکس وحشتناک
عکس های 2010
عکس های ایرانی
عکس های جالب
عکس های جدید
عکس های خارجی
عکس های فانتزی
مطالب جالب
عکس ماشین 2010
دانلود والپیپر
والپیپر دریا
والپیپر اقیانوس
والپیپر ایسلند
والپیپر هاوائی
عکسهای تاریخی
دختر ایرونی
دختران ایرونی
دختر ایرانی
دانلود کلیپ
اپلود فایل
Yahoo Emoticon
Hidden Emoticon
150 موتور جستجوگر
Iran SEO
عکس حیوانات
چت روم فارسی
چت روم تهران
چت فارسی
تبادل لینک اتوماتیک
تبادل لینک
کلیپ دختران
کد اپلود عکس
کد جاوا اسکریپت
کد اپلود سنتر
عکس عاشقانه
عکس 2011
عکس رزمی
سایت تبیان
اخبار 2011
عکس ماشین 2011
والپیپر 1920x1080
والپیپر Full HD
هزار عکس
1000ax
اخبار سیاسی 2011
گوگل 2011
دانلود بازی
بازی 2011
بازی فلش
فلش 2011
Upload Center
Corbis Hosting
Free Upload
Upload 2011
Photo 2011
هک 2011
امنیت 2011
هک و امنیت
گفت و شنود
خبر سیاسی
مطالب خواندنی
اخبار مهم
موسوی در زندان
داستان جالب
دختر خارجی
دختر 2011
خواص سیر
دانستنی ها
سامانه پیامک
کاریکاتور
فیس بوک
facebook
ضرب المثل
SEO
دایرکتوری
موتور جستجو
دانلود یاهو مسنجر
یاهو مسنجر 11
نرم افزار 2011
دانلود نرم افزار
دختر شیرازی
اسرار سلامتی
خواص میوه
دانلود والپیپر دختر با کیفیت hd
دختر 2011
عکاس مشهور
عکس مشهور
حوادث
عکس عروس
امنیت هاست
عکس ماشین 2012
عکس 2012
طراحی سایت
وب سایت
دختر 2012
دانلود آهنگ
دانلود MP3
زیبا ترین مرد
عکس مرد زیبا
سایت چک ای دی
کسب درآمد از اینترنت
کد فلش صلوات
کد صلوات
کد فلش
آدرس وب سایت
افزایش رنک الکسا
افزایش رنک گوگل
فایل PDF
مانیتور پژو 206
خبر 2012
فروم ویبولتین
هک ویبولتین
پلاگین ویبولتین
ضبط 206
مطالب پزشکی
آموزش زبان
عکاسی
دانلود مستند
جستجو
پشتیبانی




دانلود عکس
آرشيو مطالب
پيوندهای روزانه
لينک دوستان
امكانات




تبلیغات
برچسب‌ها
مطالب قبلی
تبادل بنر
IP شما

 


آنلاین
وبگردی


کاور فیس بوک
سایز بزرگ 1000x400

برای دانلود این کاور فوق زیبا روی عکس و یا لینک زیر عکس کلیک کنید و منتظر لود کاور شوید، حجم این کاور 71 کیلوبایت است و کیفیت خوبی دارد، برای دانلود کاور های فیس بوکی بیشتر تگ آنرا در جستجوباکس هزار عکس سرچ کنید.


برچسب‌ها: دانلود کاور فیسبوک, دانلود کاور برای فیس بوک, کاور های فیس بوکی, کاور فیس بوک دخترانه, کاور فیس بوک
نوشته شده توسط جیگر در جمعه دهم آبان 1392 و ساعت |

تصویر عاشقانه برای کاور فیس بوکعکس شهر تهران برای پروفایل فیس بوک

تصویر زیبا برای کاور فیس بوکعکس همستر زیبا برای کاور فیس بوک

عکس ماشین برای کاور فیس بوک

عکس دختر برای کاور فیس بوکعکس شب برای کاور فیس بوک

عکس آیشواریا رای برای کاور فیس بوک

عکس عاشقانه زیبا برای کاور فیس بوک

کاورعکس

عکس گل رز برای کاور فیس بوکفیس بوک

عکس زیبا برای کاور فیس بوک

عکسهای زیبا برای کاور فیس بوک در حجم کم و اندازه 250x250 کاملآ مناسب برای کاور پروفایل شما در سایت فیس بوک، عکس های زیبای بیشتری در آرشیو همین وبلاگ قرار دارد که از بیشتر این تصاویر میتوانید به عنوان کاور فیس بوک استفاده نمائید، پیشنهاد میشود از عکسها و مناظر فوق زیبای مجمع الجزایر هاوایی هم دیدن نمائید بسیار مناسب برای کاور فیسبوک شما میباشند.



برچسب‌ها: عکس زیبا, کاور فیس بوک, فیس بوک, کاور, عکسهای زیبا برای کاور فیس بوک
نوشته شده توسط جیگر در جمعه بیست و دوم اردیبهشت 1391 و ساعت |

خدمات فیس بوک به دزدان

رویترز نوشت: فیس بوک، وسیله مناسبی برای دزدان شده تا با استفاده از سیستم "مکان یاب" فیس‌بوک و اطلاعاتی کاربران از خود می‌د‌هند، منازل کاربران را مورد سرقت قرار دهند.
به گزارش گرداب، با توجه به اقسام دزدی، فیس بوک به عنوان یکی از بزرگان "سرقت اطلاعات کاربران" نه تنها خود به این امر خطیر اهتمام دارد، بلکه یار و همراه دله‌ دزدان نیز هست.

نوشته شده توسط جیگر در پنجشنبه دهم آذر 1390 و ساعت |

کلاهبرداری از دختر های عضو فیس بوک

خواستگار اینترنتی که از طریق شبکه های اجتماعی از افراد به ویژه دختران جوان کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مهر، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به پلیس فتا پرده از راز کلاهبرداری میلیونی خواستگار قلابی برداشت. این زن در شکایتش مدعی شد با پسر جوانی در فیس بوک آشنا شدم او پس از گذشت مدتی به من ابراز علاقه کرد. وقتی موضوع را به خانواده ام گفتم آنها به شدت با این موضوع مخالفت کردند. آنها می گفتند نمی توان با چند قرار اینترنتی همدیگر را شناخت و تشکیل خانواده داد.

وقتی موضوع را به میلاد گفتم او ابتدا ناراحت شده و مدعی بود می تواند مرا خوشبخت کند. پس از گذشت چند روز از پسر مورد علاقه ام خبری نشد تا اینکه او با من تماس گرفت و مدعی شد عکسهای شخصی ام را از طریق بلوتوث هک کرده و من برای اینکه آبرویم نرود 11 میلیون به او پول دادم.

در ادامه ماموران پلیس فتا کیش رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. ماموران ابتدا متوجه شدند میلاد از دو نفر دیگر نیز به عنوان خرید خودرو و گرفتن وام کلاهبرداری کرده است.

در ادامه با ردیابیهای تخصصی مشخص شد متهم در سایت پرشین بلاگ دارای وبلاگ است. به همین خاطر تیمهای تخصصی با اقدامات پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را که از فیلترشکنهای آمریکا استفاده می کرد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ سیروس دالوند سرپرست پلیس فتا کیش با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: متهم در بازجوییهای فنی اعتراف کرد با حضور در شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک طعمه های خود را شناسایی و در فرصتی مناسب از آنها کلاهبرداری می کرد.

,

نوشته شده توسط جیگر در یکشنبه بیست و دوم آبان 1390 و ساعت |

ردگیری کاربران حتی پس ازخروج از فیس‌ بوک

کاربرانی که عضو سایت فیس بوک هستند باید بدانند که حتی بعد از خروج از این سایت هم ردگیری شده و اعمالشان در فضای مجازی تحت نظر قرار می گیرد.


به نقل از زد دی نت، فیس بوک از همان ابتدای راه اندازی توجهی به لزوم حفظ حریم شخصی کاربران نداشته و همیشه در تلاش بوده با جمع آوری اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربرانش از این سایت به کسب درآمد بپردازد و اطلاعات ارزشمند مربوط به عادات کاربری افراد را جمع آوری و به تناسب مورد استفاده و بهره برداری قرار دهد.
نیک کوبریلوویچ یکی از هکرهای شناخته شده روس بعد از مدتها آزمایش و بررسی فیس بوک به این نتیجه رسیده که کوکی‌های ردگیری مربوط به سایت فیس بوک حتی بعد از خروج کاربران از این سایت فعال باقی مانده و پاک نمی شوند.
وظیفه این کوکی ها ردگیری اقدامات کاربر در فضای مجازی است.
بر اساس یافته های این هکر تا زمانی که اطلاعات کاربری فرد در این کوکی ها موجود باشد و کاربر آنها را پاک نکند، فیس بوک می تواند به ردگیری و جاسوسی از افراد ادامه دهد و این مساله ای است که حتی بسیاری از متخصصان امنیتی و کاربران حرفه ای رایانه ها هم از آن اطلاع ندارند.

هکر یاد شده اطلاعات دقیق تری در این زمینه را در وبلاگ خود منتشر کرده است. تاکنون فیس بوک و مدیران آن بارها از سوی کاربران و سازمان های مدافع حقوق مدنی افراد و حتی دولت ها به علت نقض حریم شخصی تحت تعقیب و پیگرد قضایی قرار گرفته است.


نوشته شده توسط جیگر در سه شنبه پنجم مهر 1390 و ساعت |

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی با استناد به ریشه‌یابی منابع مالی فیس‌ بوک، نرم‌افزارهایی همچون شناسایی چهره و...، استدلال می‌کند که این سایت علاوه بر استفاده‌های سیاسی و دوست‌یابی، ابزاری برای جاسوسی نیز هست.


فیس‌ بوک شبکه اجتماعی يا ابزار جاسوسی؟
کورت نیمو" در مقاله‌ای که در سایت "اینفووارز" منتشر شده می‌نویسد: فیس‌ بوک از "دارین مک برین"، گزارشگر سایت اینفو وارز خواسته است عقاید سیاسی خود را در این شبکه گسترده اجتماعی منتشر نکند.
 
عدم ابراز نظرات سیاسی
از مک برین در یک ای‌میل خواسته شد نظرات سیاسی خود را در فیس‌ بوک منتشر نکند.
"فیس‌ بوک پایگاهی برای دوست‌یابی است، نه ابراز نظرات سیاسی. در این پایگاه برای خودتان دشمن‌تراشی نکنید. مراقب ایده‌هایی که در این سایت ترویج می‌کنید، باشید."

فیس‌ بوک این پیام را در پاسخ به نظراتی که در مورد مقاله "آیا زندگی بدون شبکه سراسری برق جرم است؟" منتشر شده بود، ارسال کرده است. در این مقاله، گروه‌های فشاری که تصمیم گرفته بودند از شبکه توزیع برق کالیفرنیا جدا شوند، تهدید شده بودند.
 
هشدار به کاربرانی که موافق سیاست‌های فیس بوک  نیستند
این پیام مدرکی دیگر است دال بر اینکه فیس‌ بوک، نه تنها بحث‌های انجام شده در این سایت را تحت نظر دارد بلکه از بابت اخطاردهی به کاربرانی که نظرات سیاسی آنها غیر مناسب فرض می‌شود، نیز تحت فشار قرار دارد.  این حالت به خصوص وقتی اتفاق می‌افتد که کاربران از نظرات سیاسی با گرایش‌های چپ و راست که از پیش تعیین شده‌اند و سایت آن‌ها را تبلیغ می‌کند، منحرف شوند.

 غلط املایی موجود در این پیام ارسال شده برای مک برین (در پیام مورد نظر، کلمه cognizant به اشتباه congnizant نوشته شده است) نشان می‌دهد که این پیام احتمالا جزء پیام‌های خودکار که به صورت ماشینی ارسال می‌شود، نیست و به طور اخص برای واکنش به بحث ایجاد شده از سوی مک برین نوشته شده است. واضح و ساده است که پیامی که مک برین از فیس‌ بوک دریافت کرده است، مصداق "تهدید" است.
 
فیس‌ بوک یک پایگاه سیاسی است
 هزاران نفر از کاربران فیس‌ بوک از این سایت برای دنبال کردن مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کنند. برای مثال، صفحه باراک اوباما در فیس‌ بوک با نشان "2012" تزیین شده است و این نشان می‌دهد که او به دنبال انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری است.

صفحه "نانسی پلوسی" او را یک مقام دولتی معرفی می‌کند و آخرین مطلب ارسالی از سوی وی نیز در مورد برنامه شغلی اروپاست که اخیرا رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. با این تفاصیل، فیس‌ بوک به وضوح یک پایگاه سیاسی است اما هنگامی که سایت‌هایی از قبیل "اینفووارز دات کام" یا سایر افراد و گروه‌های سیاسی ناموافق، در این سایت دست به فعالیت سیاسی می‌زنند، قضیه فرق می‌کند.
 
فیس‌ بوک مخلوق سیا است
 اما فیس‌ بوک تنها یک پایگاه سیاسی و اجتماعی نیست؛ این سایت، پایگاهی جاسوسی برای جمع‌آوری اطلاعات نیز هست. منابع مالی فیس‌ بوک را می‌توانید از طریق شرکت سرمایه‌گذاری مشترک "آسل پارتنرز" تا "سیا" دنبال کنید. مدیر این شرکت، "جیمز برایر" رئیس پیشین "اتحادیه ملی سرمایه گذاری مشترک" است که همراه "گیلمن لویی"، مدیر عامل "اینکیوتل"، در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مشترک سیا نیز خدمت ‌کرده است.

"آنیتا جونز" نیز با این شرکت در ارتباط است. او عضو هیئت مدیره اینکیوتل، مدیر "مرکز مهندسی و تحقیقات دفاعی" پنتاگون، مشاور وزیر دفاع و عضو "آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی" (دارپا) بوده است. "دارپا" پیش از اینکه نامش در میان افکار عمومی مطرح شود و خشم گروه‌های آزادی‌های اجتماعی را برانگیزد، اداره "آگاهی از اطلاعات" را که یک طرح گسترده داده‌کاوی بوده، اداره می‌کرده است.
 
سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نظارتی بر اینترنت
اینکیوتل در شرکت "ویزیبل تکنولوژیز" که یک شرکت نرم‌افزاری متخصص در نظارت بر اینترنت است سرمایه‌گذاری کرده است. روزنامه "تلگراف" در سال 2009 گزارش داد که شرکت "ویزیبل تکنولوژیز" هر روز بیش از نیم میلیون سایت اینترنتی را بررسی می‌کند و بیش از یک میلیون پست و تعاملی را که در بلاگ‌ها، مجامع آنلاین و سایت‌های اجتماعی محبوبی همچون توییتر، یوتیوب، فلیکر و آمازون رد و بدل می‌شود بررسی می‌کند.
 
تکنولوژی شناسایی چهره: جدیدترین ابزار جاسوسی فیس‌ بوک
هرچند رسانه‌های متعلق به غول‌های رسانه‌ای، گزارش‌های چندانی در این خصوص مطرح نکرده‌اند، اما فیس‌ بوک اکنون نرم‌افزار شناسایی چهره خود را که جدیدترین ابزار پیشرفته جاسوسی محسوب می‌شود، راه‌اندازی کرده است.

"پی سی ورلد" در این زمینه می‌نویسد که تکنولوژی جدید شناسایی چهره که در ماه دسامبر به بازار آمده، تنها به گروه آزمایشی کوچکی معرفی شده است؛ این تکنولوژی، اساس روش فیس‌ بوک برای ایجاد یک پایگاه داده بزرگ و قابل جستجو بر اساس تصویر، از کاربران فیس‌ بوک است. البته این تکنولوژی ترسناک نیز هست.

تکنولوژی شناسایی چهره سرانجام به توانایی جستجوی افراد تنها بر اساس یک تصویر ختم خواهد شد و این موضوع به منزله سر آمدن دوران حریم خصوصی خواهد بود. جهانی را تصور کنید که در آن فردی به سادگی تصویری از شما را در خیابان یا در میان یک جمعیت یا به وسیله دوربین موبایل تهیه می‌کند و آن وقت تمامی اطلاعات شما را از اینترنت کشف می‌کند.
 
استفاده "سی‌بی‌اس" از یک سیستم تشخیص چهره‌ای
"وال استریت ژورنال" گزارش می‌دهد که شبکه "سی‌بی‌اس" برای تبلیغ در خصوص یک نمایش تلویزیونی به نام "فرد مورد علاقه" که قرار است پاییز پخش شود، روی یک سیستم تشخیص چهره‌ای سرمایه‌گذاری کرده که از بیلبوردهای تعاملی نصب شده در نیویورک و لس‌آنجلس بهره می‌برد.

 این بیلبوردها از چهره افراد عکس می‌گیرند و آن را در صفحه بیلبورد نمایش می‌دهند. به همراه تصویر، یک شماره تلفن و شماره شناسایی برای پیامک نیز روی صفحه نشان داده می‌شود. اگر افراد به آن شماره پیامکی ارسال کنند، آنها لینکی به فایل طبقه‌بندی شده خود دریافت می‌کنند و می‌توانند تصویر خود را روی فیس‌ بوک یا توییتر ارسال کنند.
 
استفاده فیس‌ بوک از تاکتیک پلیس مخفی‌های نظام‌های دیکتاتوری

تجربه "درین مک برین" نشان می‌دهد که فیس‌ بوک نه تنها در تجارت جمع‌آوری و نظارت بر داده‌ها مشارکت دارد بلکه در بعضی موارد به افراد تحت نظارت خود در مورد اینکه تحت بررسی هستند هم اطلاع می‌دهد؛ تاکتیکی که از سوی "استاسی" و پلیس مخفی نظام‌های دیکتاتوری مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ لذا از نظر سازمانی که ارتباطات اثبات شده‌ای با سازمان "سیا" و پنتاگون دارد، عمل دوستانه راهنمایی کردن سایر کاربران برای اینکه دیگران را آزرده خاطر نکنند، به عنوان تهدید و ارعاب سیاسی تلقی می‌شود.


نوشته شده توسط جیگر در جمعه بیست و پنجم شهریور 1390 و ساعت |

فیس بوک افسونگری است كه رهبری صف لعنت شدگان را بر عهده گرفته و با ضربات طبل "نظم نوين جهانی" دنيا را رقص‌كنان به سوی غل و زنجير "بردگی" پيش می برد.


فیس بوک، دنيا را رقص كنان به سوی بردگی می‌برد
پايگاه خبری "اينفووارز"، در گزارشی به قلم "اندرو استيل"، مي‌نويسد: فیس‌ بوک اولين قدم براي عادت دادن مردم به تحت مراقبت بودن براي رديابی افراد و گروه‌ها است كه به نظر مي رسد فاصله زيادي با نصب ريز پردازنده زير پوست مردم نداشته باشند.

شبكه خبري "آراف‌آی دی" در مقاله‌ای با عنوان بی خطر "پارک های آبی و تفريحگاه‌هایی كه می توان در آن‌ها از دستبندهای ارتباط با فركانس رادیویی (دستبند آراف‌آی دی) استفاده كرد"، نوشت: مجموعه‌ای از هتل‌های داراي پارك‌هاي آبي سرپوشيده در آمريكاي شمالي از دستبندهاي آراف‌آي‌دي استفاده مي‌كنند؛ به اين ترتيب مهمانان مي‌توانند داخل باجه‌ها از خود عکس بگيرند، سپس عکس‌ ها به صورت خودكار وارد صفحه فیس‌ بوک آنها می شود.

اين روش گرفتن عکس‌ های خانوادگي در تعطيلات بي‌خطر به نظر مي‌رسد، اما اين مقاله مي‌افزايد: دستبندها كليد اتاق مهمان‌ها و صورت حساب داخلي هتل هم هستند.

اين تنها نمونه‌اي از كاربرد فیس‌ بوک برای عادت دادن مردم به تحت مراقبت بودن است، گروهي از مردم با شوق (و ناآگاهانه) از آن استقبال مي‌كنند و گروه ديگر تنها به خاطر راحتي خودشان تسليم آن مي‌شوند.

فیس بوک در تلاش است براي بازاريابي دستبندهاي آراف‌آی دی ردياب (تنها يك گام ديگر باقي مانده است تا ريزتراشه‌ها را زير پوست شما نصب كنند)، با چند شركت مختلف همكاري مي‌كند تا بتواند فناوري توليد اين دستبندها را بهبود بخشد و از اين اقدام به عنوان قدم بعدي در تكامل عرصه فناوري‌هاي اجتماعي ياد مي‌شود و نه به عنوان زنجير نامرئي به دقت پشتيباني شده‌اي كه تمدن را به قهقراي بردگي جديد سوق مي‌دهند.

فیس بوک: جايگزين خرد جمعی جامعه
شبكه‌هاي اجتماعي به واسطه برآوردن خواسته‌هاي مردم (خصوصا نوجوانان و جوانان) در زمينه جامعه‌پذيري و معاشرت با ديگران به شيوه‌اي نظارت شده‌تر و خصوصي (اگرچه در واقع چنين نيست) تبديل به يكي از نيروهاي قدرتمند دنياي در حال تغيير شده‌اند. اما اين شبكه‌ها چاه بي‌پاياني براي گردآوري اطلاعات در مورد افراد نيز هستند؛ كاري كه در گذشته چندان آسان نبود.

در حالي كه فیس بوک پرچم‌دار فعلي اين صنعت است، شبكه‌هاي اجتماعي به نحو موفقيت آميزي مردم سرتاسر جهان را به مشاركت گذاشتن اطلاعات مربوط به خود- از جزئيات خصوصي زندگي شخصي گرفته تا افكار دروني- وسوسه كرده‌اند. كسي كه تنها يك دهه پيش روي كره زمين زندگي مي‌كرده در برخورد با هنجارهاي نوين فرهنگ اجتماعي همگاني دنياي امروز به وحشت خواهد افتاد.

فیس‌بوک تنها ابزاري براي آشنایی با افراد جديد و پی گيری فعاليت‌های دوستان نيست؛ مقامات قضايي براي تحقيق درباره جرائم و كارفرمايان براي يافتن كارمندان احتمالي خود از اين شبكه استفاده مي‌كنند.

امروزه شركت‌ها تاريخچه فیس بوک متقاضيان كار را بررسي مي‌كنند. البته همه از اين حقيقت آگاهند و آن را به عنوان امري "عادي" پذيرفته‌اند. شايد در آينده نزديك استخدام شدن بدون داشتن تاريخچه فیس بوک تقريباً ناممكن باشد. در حال حاضر به دليل انفجار دروني و پيوسته اقتصاد جهاني، كارفرمايان امتيازات بيشتري نسبت به نيروي كار خود دارند و بيش از هر زمان ديگر وقتشان را به تحليل، بررسي ارقام و طبقه‌بندي اختصاص مي‌دهند.

 شركت‌ها در زمان انتخاب كارمندان جديد مي‌توانند تا حد مطلوب دقيق و حساس باشند. البته فیس بوک تنها بخشي از اين فرآيند است. از ابزارهاي فن‌شناختي ديگري از قبيل آزمون رايانه‌اي "شخصيت" (مقياس احتمال فرمان برداري ذهني) نيز استفاده مي‌شود. در اين آزمون‌ها پرسش‌هايي از اين قبيل مطرح مي‌شود: "ديدگاه شما درباره روند فعلي حركت جهان چيست؟" البته چنين پرسش‌هايي هيچ ارتباطي با شغل مورد درخواست ندارد.
 
كارفرمايان براي قضاوت درباره عادت‌های شخصی، دوستان و شايستگي سياسي متقاضيان به صفحه فیس بوک آنها مراجعه می كنند. با در نظر گرفتن برابري تمام شرايط، به احتمال بسيار زياد كارفرمايان بين دو متقاضي- يكي با تاريخچه فیس بوک همگاني كه نشان‌دهنده الگوي زندگي اوست و ديگري با تاريخچه فیس بوک خصوصي يا بدون چنين تاريخچه‌اي- كسي را انتخاب مي‌كنند كه درباره زندگي شخصي او به دقت تحقيق كرده و مطمئن باشند با الگوي استخداميشان تناسب دارد، نه كسي را كه زندگي شخصي‌اش رازگونه باشد.

 اين‌ كه آيا اين پيش داوري مورد پذيرش كارفرمايان هست يا نه بحث ديگري است، اما نگاهي صادقانه و دريافت همگاني‌محور به ماهيت انسان و اهميتي كه شركت‌ها به تاريخچه فیس بوک متقاضي و ردپاي شبكه‌اي او مي‌دهند نشان مي‌دهد كه اين پيش‌داوري حقيقت دارد. طي مصاحبه‌هاي شغلي از متقاضيان درخواست شده كه تاريخچه فیس بوک خود را نمايش مي‌دهند، حتي از متقاضيان در شهر "بزومنت"، درخواست شده كه كلمه عبور شبكه اجتماعي خود را آشكار كنند.

از آنجا كه پول ابزار بقا در جوامع امروزي است، ضرورت داشتن تاريخچه فیس بوک (يا هر نمونه‌اي كه پايگاه اطلاعاتي رديابي اجتماعي در آينده پيش روي افراد بگذارد) در مرحله اول از طريق فشار اجتماعی و اقتصادی مورد اجرا قرار مي‌گيرد، نه از طريق وضع قوانين.

فیس بوک شما را ردیابی میكند
شايد هيچ‌وقت از خودمان نپرسيده باشيم كه انگيزه فیس بوک از گردآوري و نگهداري اطلاعاتي كه درباره آنها پرسش مي‌كند چيست. فیس بوک در واقع پايگاهي اطلاعاتي براي رديابي افراد و گروه‌ها است. به گفته يكي از كارمندان فیس بوک در مصاحبه با مجله اينترنتي "رامپوس"، فیس بوک نه تنها اطلاعات ارسالي اعضا بلكه تك‌تك كليك‌هاي آنها در زمان حضور در وبگاه را پي‌گيري مي‌كند.

اين بدين معناست كه- جدا از اطلاعاتي از قبيل فعاليت‌هاي مورد علاقه، مذهب، گرايش جنسي و تعداد اعضاي خانواده كه داوطلبانه در اختيار اين شبكه قرار مي‌گيرد- فیس بوک مي‌داند شما روي كدام یک از لينک هاي ارسالی دوستان كليك مي‌كنيد، تاريخچه چه كسي را نگاه مي‌كنيد و چه عکس هایی را تماشا مي‌كنيد. اين اطلاعات به تنهايي داده‌هاي بسياري درباره علايق، ديدگاه‌ها، روابط شخصي و حتي گرايش‌هاي عاشقانه شخص به دست مي‌دهد... اطلاعاتي كه مي‌توان از آنها براي تشكيل پرونده‌هاي روان‌شناختي براي افراد مورد نظر استفاده كرد.

به علاوه بازي‌هاي ففیس بوک با مخفي كردن پرسش‌هاي آزمون شخصيت شناسي در قالب سرگرمی، اطلاعات مفيدي درباره اشخاص به دست مي‌دهد. فیس بوک دوستان واقعي شما را هم مي‌شناسد. حتي اگر صفحه‌اي با 5 هزار دوست داشته باشيد، اطلاعات شخصي خود را به آن ارسال نكنيد و تنها تعداد كمي از دوستانتان را "شخصاً " بشناسيد، فیس بوک غالباً اين افراد را به عنوان دوستان دست اول شما در تاريخچه‌تان معرفي و هنگام استفاده از جعبه جستجو، آنها را به صورت خودكار پيشنهاد مي‌كند.

جاده‌ای به سوی جهنم
سال گذشته همكاري فیس بوک با شركت كوكاكولا براي توزيع دستنبدهاي آراف‌آي‌دي ميان نوجوانان بازديد كننده از دهكده كوكاكولا با هدف بررسي و ارسال فعاليت‌هاي آنها به صفحه فیس بوک شان مورد استقبال همگاني قرار گرفت.

 همه بر اين باور بودند كه از اين طريق فیس بوک وارد دنياي واقعي شده است. با توجه به ماهيت حقيقي فیس بوک، مفهوم حمله به دنياي واقعي و تغيير دادن آن كابوس وحشتناكي است كه بيشتر مردم آمريكا هنوز متوجه آن نشده‌اند و بدتر آنكه شايد تا زمان محقق شدن اين كابوس به ماهيت آن پي نبرند.

 اگر طرفداران جهاني‌سازي به هدفشان برسند، پول نقد از موازنات مالي خارج مي‌شود، بنابراين، تمام دادوستدها به صورت ديجيتالي انجام مي‌شوند و قابل ردگيري خواهند بود و در صورت تمايل مديران شبكه نظارتي متوقف مي‌شود.

جامعه‌اي كه با الگوبرداري از آزمايش دهكده كوكاكولا و پارک آبي كه در ابتدای اين مقاله نقل شد، ساخته شود، در حقيقت زنداني است كه در آن هيچ رازي پنهان نمي‌ماند و هيچ اقدامی بدون بررسی و تاييد چشمی كه همه چيز را مي‌بيند، عملی نيست.

در چنين دنيايي ممكن است مردم بتوانند فضاهاي شخصي‌شان را انتخاب كنند و اجازه ندهند ديگران به اطلاعات شخصي آنها دست پيدا كنند، اما اين فقط آرامشي توخالي است. اطلاعات همچنان باقي مي‌ماند و كساني كه اجازه رسمي داشته باشند مي‌توانند آنها را بازيابي كنند.

اين به اين معناست كه افراد ممكن است بتوانند رازهاي خود را از برده‌هاي ديگر پنهان نگاه دارند، اما نمي‌توانند چيزي را از اربابانشان مخفي كنند. تحت مراقبت بودن فقط به اين معنا نيست كه افراد متعلق به طبقات بالاتر جامعه مي‌توانند بر فعاليت‌هاي افراد طبقات پايين‌تر نظارت داشته باشند. هدف از مراقبت نظارت است و اين دقيقاً همان هدفي است كه فناوري آراف‌آي‌دي فیس بوک دنبال مي‌كند.

"فوتوريست"ها با خوشحالي درباره آمريكايي صحبت مي‌كنند كه در آن سياست‌هاي دولت مادر به وسيله فناوري‌اي به اجرا گذاشته مي‌شود كه بر تمام حركات افراد، خريدهاي آنها و حتي غذا خوردنشان نظارت مي‌كند.

تابستان گذشته مقاله‌اي درباره يك بازي كامپيوتري به "سي‌اي‌ا" نوشتم؛ اين بازي با شادي تمام آينده‌ای را به تصوير مي‌كشد كه در آن اشيا اطراف ما تمام حركاتمان را ثبت مي‌كنند (مثلا كفش‌هايمان نظارت مي‌كنند كه آيا پياده تا محل كار رفته‌ايم يا با اتوبوس و مسواك‌هايمان اطلاعات مربوط به اينكه در يك صبح خاص دندان‌هايمان را مسواك زده‌ايم يا نه ثبت مي‌كنند) و براي "رفتارهاي خوب" به ما پاداش مي‌دهند. اين پاداش ممكن است تخفيف در ميزان حق بيمه يا اعتبار براي خريد محصولات خاص باشد.

چند سال پيش در "شبكه ديسكاوري" برنامه‌اي با عنوان "دو هزار و پنجاه و هفت علامت سوال" پخش شد. اين برنامه آنچه را كه نظارت‌گران طرفدار جهاني‌سازي پس از تثبيت كامل شبكه نظارتي خود در جامعه مد نظر دارند، به صورت مستند داستاني به تصوير مي‌كشد.

بخشي از اين مستند داستاني با عنوان "بدن"، جهاني را به تصوير مي‌كشد كه در آن توالت‌ها ادرار افرادي را كه از آنها استفاده مي‌كنند آزمايش كرده و نتيجه را براي شركت بيمه فرد ارسال مي‌كنند (مردي يك شب پس از نوشيدن مشروبات الكلي، توالت را با ريختن ادراري كه قبلا در ظرفي نگاه داشته بوده گول مي‌زند. پس از كشف اين دغل بازي، بيمارستان در يك مورد ضروري از درمان او سر باز مي‌زند).

 اين داستان نشان مي‌دهد كه در چنين دنياي نويني زندگي خصوصي معنایی ندارد. در اين برنامه نمايندگان بيمه مانند خدايان در ساختمان‌هاي فوتوريستي معادل مراكز تلفن امروز نشسته‌اند، همواره با استفاده از ابزارهاي رديابي داخل لباس افراد بر آنها نظارت مي‌كنند، براي آنها هشدارهايي مي‌فرستند (مثلا از طريق آينه دست‌شويي براي آنها هشدار مي‌فرستند كه روش مسواك زدنشان صحيح نيست) و قدرت مطلق در اختيار آن‌هاست تا تصميم بگيرند آيا پس از وقوع حادثه براي كسي بايد آمبولانس فرستاده شود يا نه.

اين برنامه آشكارا مي‌كوشيد با برجسته‌سازي فناوري نجات‌بخش، چنين آينده برنامه‌ريزي شده‌اي را مثبت جلوه دهد، اما به هر حال نظارت كامل بر افراد و جامعه نيز در اين مستند داستاني به طور كامل به تصوير كشيده شده است. در اين آينده شركت‌هاي بيمه و دولت (علاوه بر صنايع ديگر) با هم همكاري مي‌كنند و تصميم مي‌گيرند كه كدام يك از عادت‌ها و رفتارها مطلقا خوب و كدام يك مطلقا بد هستند. در چنين جامعه‌ای انسان همواره كودكی است كه بايد به فرامين پدري ناشناس و مقرراتی گوش فرا دهد.

اين جاده جهنم است، جاده‌اي كه تمام ملت‌هاي خواهان برنامه‌ريزي مركزي قبلا پيموده‌اند. تنها تفاوت‌هاي موجود وجود فناوري اجرايي قوي‌تر و مردمي است كه چنان تحت تاثير شعارها قرار گرفته‌اند كه معنای آزادی حقيقي و در نتيجه راه مبارزه با بردگي را نمي‌دانند.

 فیس‌ بوک سرآغاز اين برنامه است... آواز دوردستي در باد كه از جوانان دنيا مي‌خواهد حريم خصوصي خود را به شبكه نظارتي بفروشند. فیس بوک افسونگري است كه رهبري صف لعنت شدگان را بر عهده گرفته است و دنيا را رقص‌كنان به سوی غل و زنجير بردگی پيش مي‌برد ... با ضربات طبل نظم نوين جهاني.

نوشته شده توسط جیگر در جمعه بیست و پنجم شهریور 1390 و ساعت |

مقامات آلماني به مديران فيس بوک در مورد قابليت شناسايي كاربران از طريق چهره آنها هشدار داده و از آنها خواسته اند هر چه سريعتر اين سرويس را غيرفعال كنند.

هشدار آلمان درباره چهره یابی فیس بوک

پی سی مگ اعلام کرد: فیس بوک به تازگی به كاربران خود امكان داده براي ورود به اين سايت از سرويس شناسایی چهره فیس بوک استفاده كنند، اما متخصصان نگرانند كه اين قابليت به ابزار جديدی برای نقض حريم شخصي كاربران مبدل شود و فيس بوك از تصاوير جمع آوري شده كاربران خود براي تجارت و كسب درآمد استفاده كرده و آنها را در اختيار اشخاص و گروه هاي ثالث قرار دهد.

مقامات آلمانی به مديران فیس بوک در مورد قابليت شناسايي كاربران از طريق چهره آنها هشدار داده و از آنها خواسته اند هر چه سريعتر اين سرويس را غيرفعال كنند.

"جان كاسپر"، كميسيونر حفاظت از اطلاعات آلمان، نگران است كه كاربران آلمانی اين بار از اين طريق قرباني سياست هاي فیس بوک شوند.

وي در نامه ای به فیس بوک از اينكه اين سايت از اين طريق بزرگترين پايگاه داده از چهره های كاربران اينترنت را جمع آوری كند اظهار نگرانی كرده است.

بر اساس اطلاعات موجود فیس بوک از طريق اين سرويس تاكنون بيش از 75 ميليارد عکس در حالت هاي مختلف از كاربرانش جمع آوري كرده و بيش از 450 ميليون نفر از اين طريق در فيس بوك برچسب خورده اند.

فیس بوک برنامه های خود در اين زمينه را از سپتامبر گذشته آغاز كرد و فعال بودن اين قابليت به طور پيش فرض برای كاربران از جمله ديگر نگرانی هاي جدی در اين زمينه است.

نوشته شده توسط جیگر در جمعه بیست و پنجم شهریور 1390 و ساعت |

نویسنده‌ کتاب "فیلترینگ حبابی"، معتقد است که گوگل و فیس بوک، از نوعی فیلترینگ هوشمندانه بهره می برند به نحوی که دو کاربر با نتیجه‌هایی گاه کاملا متفاوت روبرو می‌شوند.


گوگل و فیس بوک شما را "فیلترینگ حبابی" می کنند

تا همین چند سال قبل، از هر کجای دنیا که به اینترنت وصل شده و در موتور جست‌وجوگر گوگل موضوعی را جست‌وجو می‌کردید، نتیجه‌هایی که در اختیارتان قرار می‌داد یکسان بود. اما حالا دو کاربر از دو نقطه‌ جغرافیایی مختلف جهان، اگر یک موضوع یکسان را جست‌وجو کنند با نتیجه‌هایی گاه کاملا متفاوت روبرو می‌شوند.


دویچه وله در این خصوص نوشت: فقط هم تاثیر مکان جفرافیایی نیست که این نتیجه‌ها را تغییر می‌دهد، گاهی حتی زمانی که دو کاربر از نقطه‌ جغرافیایی مشخص هم موضوع یکسانی را جست‌وجو می‌کنند با نتایج تا حدی متفاوت مواجه می‌شوند.

امروز جست‌وجوگرهایی مثل گوگل بنا به سابقه‌ وب‌گردی کاربران و تخمین سلیقه‌ او، نتایجی که فکر می‌کنند "باب میل" کاربر باشد، در اختیار او می‌گذارند. از وقتی شبکه‌های اجتماعی هم پا گرفته و رونق یافتند، وضعیت از این هم پیچیده‌تر شد.

 برخی از ابزار و افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های وب.۲ اینترنت را هر چه بیشتر "کاربر محور" کرده و وب‌گردی هر کس را بنا به سلیقه‌ای که از کاربر تخمین زده است، هدایت می‌کند.

شرکت‌های بزرگ اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی محبوب، هدف از چنین اقدامی را، آسان‌تر کردن روند دسترسی به علاقه‌مندی های کاربران می‌دانند.  اما آیا این تنها روی سکه است؟

اینترنت در انحصار تبلیغات
نگاهی گذرا به شناسه‌های کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی مثل "فیس‌بوک" و "توییتر" حجم بالای حضور تبلیغات را به خوبی نشان می‌دهد. بسیاری از این تبلیغات نزدیک به سلیقه‌‌‌ هر کاربر معرفی و در معرض دید او قرار می‌گیرد.

الی پاریسر، نویسنده‌ کتاب "فیلترینگ حبابی: آن‌چه اینترنت از معرض چشم شما دور نگاه می‌دارد" این فیلتر هوشمندانه را " فیلترینگ حبابی" می‌نامد و می‌گوید که شرکت‌های بزرگ اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بزرگ از این نوع فیلتر هوشمندانه برای هرچه بیشتر عرضه کردن تبلیغات و ترغیب کاربر به خرید محصولاتی که به سلیقه و علایق او نزدیک است، بهره‌مند می‌شوند.

"فیس‌بوک" بر مبنای لایک‌هایی که لزوما تصویر درستی از سلیقه‌ کاربر ارائه نمی‌کند، محتوا را دست‌چین کرده و در معرض دید کاربر قرار می‌دهد.

الی پاریسر، از گردانندگان اصلی "موو آن دات کام" که از اولین وب‌سایت‌هایی است که پیشگام کمپین‌های سیاسی در اینترنت و استفاده از اینترنت برای کارهای سیاسی است، می‌گوید: «هر چند این نوع ارائه محصولات و نتایج وب‌گردی به کاربر در کوتاه‌مدت ممکن است باب میل کاربر باشد و وب‌گردی را تسهیل کند، اما در دراز مدت کاربران را از وقایع، تحولات و اتفاق‌های دیگر نت که نزدیک به علایق او نیست جدا کرده و سلیقه مخاطب را گسترش نمی‌دهد.»

آن‌چه درباره‌ "فیلترینگ حبابی" اهمیت دارد، مخفی بودن آن است. کاربران نمی‌دانند چطور نتایجی که بعد از جست‌وجو در گوگل بر روی صفحه‌ کامپیوترهایشان ردیف می‌شود، با کاربر دیگر متفاوت است. این روند به تدریج گسترده‌تر شده و انگار کاربران اینترنت از هم دورتر و تجربه‌ وب‌گردی هر یک از هم متفاوت‌تر می‌شود.

کارشناسان ابراز نگرانی می‌کنند که گسترش این روند، سلیقه‌ کاربران را محدود نگه داشته و لذت کشف یک وب‌سایت، ایده یا مقاله‌ تازه را که ممکن است دریچه‌ای تازه برای کاربر باشد، از بین می‌برد. برخی دیگر از این هم فراتر می‌روند و می‌گویند ادامه‌ این روند در اینترنت، مردم را عادت می‌دهد که کم‌کم تنها آنچه را دوست دارند ببینند، بخوانند یا بشنوند و این برای فرهنگ و روحیه تنوع طلبی آنها آسیب‌رسان و مضر است.

فیس‌بوک برای شما تعیین تکلیف می کند
فیس‌بوک شاید بیشتر از هر شبکه‌ اجتماعی دیگری پر از تبلیغات باشد. کارشناسان می‌گویند شیوه‌ فیلترینگ حبابی فیس‌بوک بر مبنای محتوایی است که هر کاربر لایک زده است. فیس‌بوک بنا به این لایک‌ها تبلیغاتی که احتمالا باب‌میل کاربر خواهد بود را به او ارائه می‌کند.

برخی کارشناسان می‌گویند این شیوه سهل‌انگارانه است و کاربران بیشتر مطالبی را که طنز است و یا جالب و بامزه، لایک می‌زنند. اما این به این معنا نیست که برای مثال اخبار کشتار در کشورهای دیکتاتور عربی در خاورمیانه و یا بحران اقتصادی و اعتراضات در کشورهای غربی برای آن‌ها مهم نیست.

کاربران خیلی ساده اخبار تلخ و دردناک را کمتر لایک می‌زنند چرا که دکمه‌ "لایک" در خود نوعی تایید و ابراز خرسندی دارد که معطوف اخبار کشتار و خون‌ریزی و دیکتاتوری نیست؛ اما چیزی از اهمیت این اخبار یا علاقه کاربر به پیگیری این اخبار را کم نمی‌کند. حالا فیس‌بوک بر مبنای همین لایک‌هایی که لزوما تصویر درستی از سلیقه‌ کاربر ارائه نمی‌کند، محتوا را دست‌چین کرده و در معرض دید کاربر قرار می‌دهد.

الی پاریسیر در کتاب خود می‌گوید: «فیس‌بوک حتی وقتی می‌خواهید کسانی را به لیست دوستان خود اضافه کنید که هیچ دوست مشترکی ندارید و دیدگاه‌‌های مخالف یکدیگر را در توضیح درباره‌ خود نوشته‌اید، به شما اجازه نمی‌دهد و از شما می‌پرسد آیا اصلا این فرد را می‌شناسید یا نه؟ و اگر جواب نه باشد، حق دوستی با او را از شما سلب می‌کند. انگار که فیس‌بوک می‌خواهد به شما بگوید "ما بهتر از تو می‌دانیم و بهتر برایت تصمیم می‌گیریم."


نوشته شده توسط جیگر در جمعه بیست و پنجم شهریور 1390 و ساعت |

انتشار عکسهای خصوصی با دزدی از ایمیلسرپرست پلیس فتای استان اصفهان گفت: «انتشاردهنده     عکس های خصوصی با هماهنگی مقام قضایی در یک    عملیاتغافلگیرانه پلیسی دستگیر و به این پلیس منتقل شد.»

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس،    سرهنگ "ستار خسروی"، سرپرست پلیس فتای استان    اصفهان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه اظهار    داشت: «با مراجعه شهروندی به پلیس فتا و تشکیل پرونده    ای مبنی بر انتشار تعدادی از تصاویر خصوصی وی در برخی

از سایت های اینترنتی موضوع به صورت ویژه در دستور کار         ماموران این پلیس قرار گرفت.»

وی تصریح کرد: «با بررسی های انجام شده مشخص شد فرد یا افرادی با دسترسی به پست الکترونیک این شهروند تعدادی از تصاویر وی را در برخی از سایت ها در معرض دسترسی عموم قرار داده اند.»

این مقام مسئول تصریح کرد: «با به‌کارگیری اقدامات ویژه و خاص پلیسی مشخصات فرد انتشار دهنده تصاویر به دست آمد.»

سرپرست پلیس فتا گفت: «محل سکونت این فرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و به این پلیس منتقل شد.»

این مقام انتظامی افزود: «متهم که محسن ـ ه نام دارد در تحقیقات اولیه هرگونه بزهی را انکار کرد اما پس از روبرو شدن با اسناد و مدارک مستدل به بزه انتسابی اقرار کرد.»

وی در ادامه گفت: «متهم در اعترافات خود اقرار کرده تصاویر، اطلاعات و گذرواژه پست الکترونیک این شهروند را از رایانه وی زمانی که این رایانه جهت تعمیر در اختیار او بوده اخذ کرده و سعی داشته با انتشار این تصاویر از این شهروند اخاذی کند که در این عمل ناکام مانده و قبل از انتشار همه تصاویر با دخالت پلیس دستگیر شده است.»

سرهنگ خسروی در پایان با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است به شهروندان توصیه کرد از نگهداری عکس و فیلم خصوصی در رایانه خود جدا پرهیز کنند و حتی الامکان زمانی که رایانه نیاز به تعمیر دارد از مراکز معتبر و مطمئن استفاده نمایند تا از چنین مسائلی پیشگیری شود.
 

نوشته شده توسط جیگر در پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1390 و ساعت |


خیانت بزرگ فیس بوک در حق کاربران خود

به گزارش گرداب به نقل از هافینگتون پست، مديران سایت فيس بوک برنامه اي محرمانه را در دست اجرا داشته اند كه بر اساس آن اطلاعات حساس شخصي كاربران خود شامل آدرس دقيق آنها و شماره تماس هايشان را در اختيار گردانندگان وب سايت هاي ثالث قرار داده اند.

مسئولان اين سايت عليرغم انتقادهای تندی كه در مورد بی توجهی به حريم شخصی كاربران از آنها به عمل آمده، باز هم از رويه غلط خود دست برنداشته اند و به طمع كسب پول و درآمد از اطلاعات شخصی كاربران، حاضر شده اند داده هایی را كه آنان در اين سايت وارد كرده اند به حراج بگذارند.

فیس بوک به تازگي مورد انتقاد تند گروه های مدافع حقوق مدني و شهروندان عادی قرار گرفته و كار بدانجا رسيده كه حتی سناتورها و نمايندگان كنگره هم از اين سايت انتقاد كرده اند.

چندی قبل دو نماينده جمهوری خواه و دموكرات كنگره به نام هاي "ادوارد مارکی" و گجو بارتون" با ارسال نامه ای برای مارك زوکربرگ، رئيس فیس بوک در مورد انتقال اطلاعات شخصی كاربران اين شبكه اجتماعی به سايت های ثالث اظهار نگرانی كرده و از وی خواستند در اين مورد دقت بيشتری به خرج دهد.

با اين حال مشخص شده كه درك مديران فیس بوک از حريم شخصی متفاوت با اكثريت مردم و متخصصان است و آنها به طرق مختلف اعم از استفاده از برنامه ها و نرم افزارهاي رايانه ای و حتي به صورت مستقيم در جهت انتقال و سرقت اين اطلاعات بادآورده تلاش مي كنند.
به نظر كارشناسان عدم استفاده از فیس بوک بهترين راه براي درامان ماندن از اقدامات مخرب آن است.

نوشته شده توسط جیگر در پنجشنبه دوازدهم اسفند 1389 و ساعت |

جستجوی مطالب
iran
photobucket.blogfa.com